ADQUIRINT I CONSOLIDANT COMPETÈNCIES
(DE 6 A 12 ANYS)
Responsables i competents
En aquesta etapa s’adquireixen i es consoliden noves competències, habilitats i valors que l’alumnat podrà aplicar de manera funcional i significativa a la seva vida quotidiana. Se’ls potencien els bons hàbits de treball i d’organització així com una bona preparació acadèmica i personal, per tal de formar joves que sàpiguen gestionar-se emocionalment i socialment en l’entorn del segle XXI.
- Fomentar l’ús a les aules d’estratègies metodològiques que convidin els alumnes a cooperar, a partir de reptes de situacions quotidianes i de materials, eines i activitats innovadores.
- Desenvolupar estratègies de treball que animin els alumnes a interrelacionar-se i a donar resposta a situacions reals.
- Donar resposta afectiva i efectiva als conflictes i demandes quotidianes que es generen dins i fora del context escolar.
- Planificar aprenentatges a partir de la motivació i dels interessos dels alumnes que esdevinguin vivencials, significatius i propers.
- Ser referents en actituds. Cal que mostrem interès i entusiasme en allò que volem transmetre.
- Multiplicar i flexibilitzar els espais i els temps de comunicació amb els alumnes i les famílies per analitzar el progrés acadèmic i el desenvolupament personal dels alumnes.
- Generar espais comuns (patis, passadissos…) que esdevinguin espais d’aprenentatge.
- Implicar les famílies en els projectes educatius i en els processos de millora de l’escola.
- Ser referents en el marc de la cultura de l’esforç i inculcar hàbits de treball i d’estudi.
- Organitzar l’aula adjudicant rols a cadascú i fent entendre que el paper de cadascú és important i necessari.
- Estimular el gust per les presentacions acurades, per les reflexions prèvies i per les exposicions públiques.
- Incorporar metodologies que integrin la interdisciplinarietat, la manipulació, la cooperació i l’experimentació.
- Adaptar els continguts a la realitat de l’entorn. L’interès sobre l’aprenentatge fa augmentar l’acció per assolir-lo.
- Potenciar la transversalitat de la música i de les arts plàstiques com a element motivador en el procés de creació i aprenentatge.
- Presentar tasques, incentivant la imaginació, l’expressió i les aplicacions més pràctiques.
- Promoure el respecte envers el gènere humà a partir d’un treball en educació en valors.
- Fer que l’esperit de servei, el compromís amb els més necessitats, el voluntariat i la participació activa i creativa en campanyes de solidaritat, esdevinguin els eixos tranversals.
- Garantir l’ús del català com a llengua vehicular del centre així com el coneixement de les festes i tradicions pròpies de la nostra terra.
- Apostar per la transmissió i l’intercanvi aprofitant la riquesa i les possibilitats de la xarxa educativa Vedruna Catalunya.
PER MÉS INFORMACIÓ, CONTACTA AMB NOSALTRES
Si vols rebre informació sobre cursos, activitats i esdeveniments de l’escola.